Brand24 to mała spółka, która stworzyła autorskie narzędzie do monitorowania treści w Internecie. Funkcjonuje w modelu SaaS, czyli biznes w formule bardzo podobnej do TEXT. Kapitalizacja spółki to ok. 75 mln zł, a więc jest to bardzo mały podmiot. To z kolei już na starcie tworzy problem, bo niestety spółka jest mało płynna i tym samym kurs cechuje się dużą zmiennością. Jak mogą zachować się Akcje Brand24. Ile są warte?
Struktura akcjonariatu też pozostawia sporo do życzenia. Nie mamy w nim praktycznie w ogóle instytucji finansowych. Są 2 fundusze (prawdopodobnie venture capital) z łącznym udziałem ponad 38%. Akcji w wolnym obrocie (FF) jest nieco ponad 42%.
📊 Interesujesz się spółkami dywidendowymi?
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj zestawienia, analizy i aktualne TOP-y dywidendowych spółek z Polski, USA i świata – prosto na maila.
🎁 BONUS: eBOOK „Jak mądrze inwestować w akcje" – gotowa do pobrania od razu po zapisie.

Analiza finansowa – akcje Brand24
Bardzo podoba mi się wzrost przychodów. Spółka tylko raz zaliczyła potknięcie w 2020 roku (pandemia).

Od 2020 roku obserwujemy również dynamiczny wzrost zysku z rekordowym EBIDTA na poziomie ponad 6,7 mln zł (raport za czerwca 2023). Był to wzrost o 67% względem poprzedniego okresu.

Jeszcze bardziej imponujący był wzrost zysku netto o 238% do poziomu 3 457 000 zł. Musimy jednak pamiętać, że to mały biznes, który dużo łatwiej się skaluje. Stąd tak dynamiczne wzrosty. Na duży plus zaliczam też dynamiczny wzrost cash flow operacyjnego – wzrost o 44% do rekordowego poziomu 6,63 mln zł.

Bardzo pozytywne tendencje mamy we wskaźnikach rentowności. Silnie wzrosły marże. Przykładowo marża operacyjna wzrosła o 77% do 16,5%, a marża zysku netto o 154% do 14%. Nie są to wysokie poziomy, ale znacznie powyżej średniej sektora. Do tego dochodzi bardzo wysoki ROIC ponad 61%.
Spółka ma rozsądny poziom zadłużenia ogólnego 0,48, choć po modelu biznesowym spodziewałem się sporo niższej wartości. Trochę niedomaga też płynność. Przykładowo płynność bieżąca CR to 1,3. Mieści się w bezpiecznym przedziale, ale dokładnie na dolnej jego granicy.

Ze względu na pozytywną dynamikę składowych nieźle wygląda model F-Score z punktacją 7/9.
Spółka Brand24 niestety nie wypłaca dywidendy, ale za to mamy prognozy. Radzę podejść do nich z bardzo dużą rezerwą, gdyż zrobił je 1 analityk. Bieżący rok ma się zamknąć rekordowym zyskiem 5,4 mln zł.

Jest szansa na 2-cyfrowe wzrosty w okresie 2024-2025, co uznaję za bardzo prawdopodobne w kontekście dynamiki ostatnich 2-3 lat. Chętnie również zobaczyłbym spadek wskaźnika P/S do czerwonej strefy.

W tym celu musiałby znacząco wzrosnąć przychody przy jednoczesnym braku wzrostu (spadku) ceny akcji. To pierwsze Brand24 ma dowieźć zgodnie z prognozami. Pozostaje kwestia kursu akcji.
Ze względu na płynność analizuję wykres W1 i niestety widzę dystrybucję na szczycie. Zaznaczyłem czerwonymi ramkami dwie świece Upthrust z wysokimi wolumenami.

Skutkiem tej dystrybucji jest aktualny spadek kursu. Z uwagi na brak równoważnej akumulacji bazowym scenariuszem jest dla mnie testowanie strefy dołków LTTM pomiędzy zniesieniami 50% i 61,8% (czerwona strefa). Spadek do tego wsparcia obniżyłby również wskaźnik P/S do atrakcyjniejszej wartości.
Podsumowanie
Jestem inwestorem dywidendowym i brak dywidendy jednoznacznie dyskwalifikuje Brand24 jako kandydata do mojego portfela akcji. Mam również wątpliwość co do możliwości skalowania biznesu. Z jednej strony to mała firma (łatwo o dynamikę wzrostu), a produkt jest unikatowy (w zasadzie brak konkurencji). Z drugiej strony jest to na tyle wyspecjalizowane narzędzie, że trudno w mojej ocenie wyskalować biznes tak, by przychody wzrosły przykładowo 10-krotnie. Na pewno będzie to bardzo trudne na polskim rynku, chyba, że spółka mocno rozepchnie się na rynkach zagranicznych.
Bartek Bohdan
Zaloguj się na swoje konto, aby zostawić swój komentarz.