Analiza LVMH: spółka LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE to znany wszystkim producent marek luksusowych. W swoim portfolio ma takie marki jak Louis Vuitton, Bulgari, Fendi, Givenchy, Tag Heuer, Hennessy, Moet & Chandon, Glenmorangie, Sephora i Benefit. Dobra luksusowe są specyficzne. Stanowią wyjątek od prawa popytu.
Prawo Veblena
Marki luksusowe są dobrami Veblena, czyli wielkość popytu wzrasta wraz ze wzrostem ceny, co powoduje, że krzywa popytu jest odchylona w górę. Takie zjawisko nazywane jest efektem (paradoksem) Veblena, bądź efektem prestiżowym. Wyższa cena sprawia, że produkt staje się pożądany jako symbol statusu w praktykach demonstracyjnej konsumpcji i wypoczynku. Przykładem takich dóbr mogą być luksusowe samochody, wina lub dzieła sztuki. W takim przypadku elastyczność cenowa popytu jest większa od zera.
Jest to też powód, dla którego producenci marek naprawdę luksusowych rzadko (jeśli w ogóle) stosują promocję cenową. Zupełnie inne są też kanały komunikacji z klientami. Przypomniał mi się wywiad z CEO Lamborghini, w którym został zapytany, dlaczego nie widać reklam ich aut w TV. Odpowiedział, że ich grupa docelowa nie spędza czasu na kanapie przed telewizorem. Z kolei CEO Harley-Davidson zapytany, dlaczego ich motocykle są takie drogie w stosunku do nowocześniejszych maszyn z Japonii odparł, że klient płaci za logo i wartości, a motocykle są za darmo.
Wybierz Abonament i zyskaj dostęp do 5 portfeli inwestycyjnych PPCG Stock.
- W portfelu głównym kupujemy spółki o wysokim potencjale możliwego wzrostu
- W portfelu dywidendowym wybieramy najlepsze spółki dywidendowe na GPW
- Portfel emerytalny ma za zadanie zwiększyć wartość oraz zyskiwać na wypłacanych dywidendach
- W portfelu zagranicznym kupujemy bardzo dobre akcje amerykańskie oraz brytyjskie, które mogą mocno rosnąć
- Do portfela pasywnego dobieramy ETF-y, które mogą silnie zwyżkować
W każdym abonamencie otrzymujesz dostęp do komentarza giełdowego codziennie rano na sesji, odpowiedzi na zadane przez siebie pytania (od 9 do 17) oraz sekcji Premium z pogłębionymi analizami rynku. Zawsze kiedy kupujemy lub sprzedajemy akcje, otrzymujesz informację na e-mail oraz SMS.
Zakup abonamentu pozbawiony jest ryzyka. W ciągu 30 dni w każdej chwili i bez podania przyczyny możesz zrezygnować z abonamentu i odzyskać 100% opłaty za abonament. Czy ta oferta Ci się podoba?
Zaloguj się na swoje konto, aby zostawić swój komentarz.