Popularność spółek giełdowych i samego rynku kapitałowego nierozerwalnie związana jest z jego kondycją. Gdy mamy wzrosty, wszyscy interesują się inwestowaniem, spółkami, rynkami i ogólnie giełdą. Gdy są spadki, giełda to miejsce, z którą mało kto chce mieć coś wspólnego. Z kolei zyski na giełdzie funkcjonują odwrotnie.
Odwrotna korelacja popularności rentowności
Pojawiają się finalnie, gdy inwestorzy działają w momencie, gdy giełda nikogo nie interesuje, a pozbywają się aktywów (księgują zyski), gdy wszyscy chcą kupować po każdej cenie. Na każdy produkt trzeba znaleźć kupca, więc kiedyś Ty będziesz musiał poszukać kupca na swoje akcje, które – mam nadzieje – kupiłeś tanio 🙂
Od czasu do czasu zaglądam na ranking popularności spółek giełdowych na jednym z bardziej znanych portali o giełdzie. Na pierwszym miejscu pod względem ilości komentarzy niepodzielne królują CDR, JSW, GTN, F51. W pierwszej 10 znalazła się też spółka Mercator (MRC). Nie przypominam sobie, by na blogu pojawiła się kiedykolwiek jej analiza, więc uzupełniam ten brak.
Treść dostępna jest tylko dla naszych Abonentów. Chcesz więcej?
Uczestnictwo możesz anulować w dowolnym momencie.
Czuj się bezpiecznie z gwarancją satysfakcji 30 dni.
Skorzystaj z poniższych opcji…